Tuesday, April 26, 2011

AKU HOTZ - BAB 1

Aku farah anak sulung dari 7 orang adik beradik ,mak dah ajar aku dari aku kecil lagi berdikari almaklumlah  adik kan ramai  dari umur 7 tahun dah ada 3 orang adik yang nak dijaga .. masa saya umo 7 tahun adik yang kecil pun baru umo 8 bulan . balik ja dari sekolah rutin aku tolong pegangkan adik yang 8 bulan tu sebab masa tu mak sibuk nak masak hidangkan makanan untuk kami yg kebulur ni ..hik hik ..pas ja makan  sibuk mandi - mandi nak pergi masjid megaji Quran .itulah rutin aku tiap - tiap hari sampai aku lah  aku masuk darjah 6 masu tu adik aku dah meningkat dari 3 orang ker 5 orang .. ramai kan ? mm riuh rendah dalam umah nak pulak time kami bergaduh .tapi yang sedihnya dalam cerita ni aku selalu kena marah dengan mak .. adik - adik buat salah pun aku gak yang kena adui tension nyerr lah masa tu  bukan main lagi .. kadang - kadang aku tunjuk juga perasaan .. aku jalan kuat - kuat hentak kaki biar jatuh semua barang lari masuk bilik satu kali lagi hempas pintu sekuat hati  ''Alongggggggggggggg melampau hang ni kan !!!'' ( mak dah menjerit) pastu hati rasa buat tapi bercampur dengan takut ader jugak ... hihi
Nak tahu lagi pasal aku ? masa kau masuk ja darjah 6 aku dah mula belajar merayap .. balik ja dari sekolah aku singgah umah kawan - kawan alasan buat homework hahah bukan nyer apa itu salah satu alasan tak mau jaga adik. aku akan pastikan paling lewat pukul 6 aku sampai rumah  makan kat umah kawan - kawan ja lagipun aku seronok kalau kat umah kawan mak dioorg selalu manjakan aku  cakap pun lembut - lembut gan aku .satu hari tu aku balik dari sekolah kawan aku (kawan baik) Azliza ajak turun town .. tu lah 1st time aku turun town tanpa mak dan abah .. takut ni jangan cakap la memang takut sangat ya lah kita masa tu baru darjah enam .. jalan dalam town semua orang tua - tua... pastu masa nak balik  tunggu punya tunggu semau bas sesak penuh gila .tahu pukul bapa aku sampai rumah ? 8 malam .. dari jalan besar nak jalan kaki kerumah tu macam nak terkencing  yer lah masa tu mana ada handphone tahu dah memang balik siap la aku gan tali pinggang .. sampai depan pintu dah x payah ketuk pintu  .. mak aku dah terbeliak biji mata tunggu depan pintu .. dah x boleh nak bohong lagi dah sebab mak dan abah memang dah pi cari aku kat umah kawan - kawan aku  pecah tembelang menangis la aku terjerit - jerit sakit kena gan tali pinggang .. yang sedih tu adik - adik semua tersengeh - sengeh macam perli aku .. sakitnya lah hati ...

**NAK TAHU LAGI CERITA AKU YANG HOT NI ? TUNGGU BAB2....

No comments:

Post a Comment

HP IN MEMORY ....

yatt-lateef.blogspot.com

Hot Mummy Group

Assalamualaikum dan Salam sejahtera ,

Saya Mummy Anna Founder untuk Hot Mummy Group , dan Queens Mummy (FB) pertama sekali terima kasih yang tak terhingga buat kawan - kawan dan follower Hot Mummy Group dan Queens Mummy tanpa anda tak adalah group ini .
Disini saya ceritakan sedikit tentang lakar belakang saya ..saya mummy pada 3 orang anak ..berkerja dan dalam masa yang sama meguruskan bisnes kecil kecilan ..mempunyai suami yang penyayang san sentiasa memberi sokongan atas segala kerja dan apa saja yang saya lakukan ...

Tujuan Hot Mummy ditubuhkan adalah untuk bertukar- tukar pendapat , menambah kawan - kawan dan dalam masa yang sama megeratkan silatulrahim .. moga segala yang diimpikan akan menjadi kenyataan aminn....