Sunday, January 23, 2011

FORMULA MEMBUAT LOOSE POWDER - DARI MUMMY SHASHA

Bahan: 

1 sudu makanTepung Beras 


1 sudu makan ubi 


1 / 4 sudu makan White pearlescent Mica (pilihan) 


1 / 2 teaspoon micronized titanium dioksida (pilihan) 


mencubit sedikit warna coklat (micas)utk kulit gelap

 

Blending Prosedur: 

Sukat semua bahan ke dalam pengisar kecil dan kisar selama 2 minit. (Gunakan pengisar baru atau prosesor - yang dpt menyisihkan untuk kosmetik sahaja.) Apabila anda menambah warna micas pastikan anda hanya menggunakan jumlah yg kecil bersesuaian warna kulit anda.Hati-hati semasa proses transfer ke dalam bekas serbuk kecil atau jar. Gunakan BERUS LEMBUT dan memberus semua produk dari sisi pengisar ke dalam botol itu.



BY :ERIESTA SPA - mummy shasha
http://www.facebook.com/sashaeriesya

No comments:

Post a Comment

HP IN MEMORY ....

yatt-lateef.blogspot.com

Hot Mummy Group

Assalamualaikum dan Salam sejahtera ,

Saya Mummy Anna Founder untuk Hot Mummy Group , dan Queens Mummy (FB) pertama sekali terima kasih yang tak terhingga buat kawan - kawan dan follower Hot Mummy Group dan Queens Mummy tanpa anda tak adalah group ini .
Disini saya ceritakan sedikit tentang lakar belakang saya ..saya mummy pada 3 orang anak ..berkerja dan dalam masa yang sama meguruskan bisnes kecil kecilan ..mempunyai suami yang penyayang san sentiasa memberi sokongan atas segala kerja dan apa saja yang saya lakukan ...

Tujuan Hot Mummy ditubuhkan adalah untuk bertukar- tukar pendapat , menambah kawan - kawan dan dalam masa yang sama megeratkan silatulrahim .. moga segala yang diimpikan akan menjadi kenyataan aminn....