Wednesday, February 9, 2011

RESIPE MUMMY MEZA

MAKARONI SUP
bhn: 
makaroni 
2 bj bwg putih + 1 biji bwg besar + 1/2 inci halia = blender
kiub sup bunjut @ rempah sup
mushroom sup 1 tin (jenama campbell's [kalau blh yg ada ayam + mushroom])
ayam yg diptg kecil2
sayuran spt:
Carrot, putik jagung, sellerie, bunga kobis, cendawan

cara2:

1. makaroni dibasuh dan direbus.
2. tumis bhn yg diblender then masukkan kiub sup bunjut @ rempah sup.. dah agak2 masak atau pecah minyak masukkan pula mushroom sup bersama 2 tin air.. ( kalau tak nak pekat, tambah la air lagi.. terpulang ikut selera tukang masak) kacau .. then masukkan ayam.. bior memdidih dan tunggu spai ayam tu empuk. kemudian baru masukkan sayur-sayur tadi.. bior le sayur tu masak pulak..
( kalau ikut kan saya yg brutal nie.. saya masukkan semua sekali masa kita masukkan mushroom sup tadi.. cepat sikit masak nye.. hehehe)
pastu boleh lah dimakan bersama dgn makaroni yg dah rebus tadi..
mmmm... yum..yum
selamat mencuba

No comments:

Post a Comment

HP IN MEMORY ....

yatt-lateef.blogspot.com

Hot Mummy Group

Assalamualaikum dan Salam sejahtera ,

Saya Mummy Anna Founder untuk Hot Mummy Group , dan Queens Mummy (FB) pertama sekali terima kasih yang tak terhingga buat kawan - kawan dan follower Hot Mummy Group dan Queens Mummy tanpa anda tak adalah group ini .
Disini saya ceritakan sedikit tentang lakar belakang saya ..saya mummy pada 3 orang anak ..berkerja dan dalam masa yang sama meguruskan bisnes kecil kecilan ..mempunyai suami yang penyayang san sentiasa memberi sokongan atas segala kerja dan apa saja yang saya lakukan ...

Tujuan Hot Mummy ditubuhkan adalah untuk bertukar- tukar pendapat , menambah kawan - kawan dan dalam masa yang sama megeratkan silatulrahim .. moga segala yang diimpikan akan menjadi kenyataan aminn....